søndag 30. desember 2012

Restaurantanbefaling: InSpiral Lounge, London

Veganguide London, del 3. 

På leiting etter et passende sted for vegansk frokost i London? Look no further! Sist jeg var i den britiske hovedstaden googla jeg "best place for vegan breakfast in London", "best vegan breakfast in London" eller noe i den duren. Viktig å gjøre ordentig research, heh. Det første og beste treffet Google ga meg, var hos supre Quarrygirl.

inSpiral Lounge ligger like ved kanalen i Camden, noen minutters gange fra Camden Marked. Jeg har en tendens til å få spasmer av store folkemengder, så jeg troppet opp på inSpiral Lounge akkurat i det de åpnet en lørdag morgen. Fantastisk timing, rolig stemning, ingen kø og god service.

Så vidt jeg har forstått er hele menyen vegansk. Og hvilken meny! Hos inSpiral Lounge får man grønnkålchips i ulike varianter, vegansk iskrem, veganske smoothies, juice, økologisk og fair trade kaffe og te, samt soppdrikker (!), rå veganske kaker, rå granola og i det hele tatt. Men jeg dro altså til inSpiral Lounge for å spise frokost, og hadde mer eller mindre bestemt meg for å følge Quarrygirls anbefaling. inSpiral Lounge tilbyr nemlig en vegansk variant av den tradisjonelle engelske frokosten, kalt en bake up. Frokosten inneholder scrambled tofu/tofurøre med svart salt og gurkemeie, tomatbønner, hash browns (røstipotet), hjemmelagde veganske pølser, grilla tomater, sopp og toast. I tillegg drakk jeg en liten vegansk banana carma-smoothie med banan, kakaonibs, vanilje, cashewnøtter og dadler. Både mat og drikke var aldeles utmerket.

Adresse: 250 Camden High Street, London
Hjemmeside: www.inspiralled.net
Telefon: + 44 (0) 20 7428 5875
Åpningstider: 
Mandag - torsdag: 09.00 - 22.00
Fredag - lørdag: 09.00 - 02.00
Søndag: 09.00 - 23.30

4 kommentarer:

  1. Åååh, eg elskar den staden! Den veganske lasagnen er fantastisk.

    SvarSlett
    Svar
    1. ooooh, vegansk lasagne! Takk for anbefaling!

      Slett
    2. Ver så god! :) Og takk for god middag i dag, må eg seie. Eg tok utgangspunkt i peanøttburgeroppskrifta og laga ein variant med tahini i staden for peanøttsmør (eg er allergisk), det funka bra. :)

      Slett
    3. Takk for knall tilbakemelding - veldig kjekt å høre!

      Slett