mandag 5. november 2012

Restaurantanbefaling: Variant 23, Göteborg


Veganguide Göteborg, del 6. 

Variant 23 er et bittelite kunstgalleri og helvegansk kafé i Olivedalsgatan i Göteborg. Kaféen er utvilsomt den snåleste jeg besøkte i løpet av sommerferien 2012. Stedet er forholdsvis nyåpnet (så vidt jeg vet åpnet de på starten av sommeren 2011), og de stiller først og fremst ut verker av uetablerte svenske kunstnere. De spiller musikk fra kassettspiller (!), og hele stedet var litt for hipt for nerdete lille meg.

Lokalene er virkelig, virkelig små, og jeg ser ikke for meg at kjøkkenet er det største. På menyen finner man kaffe, te, toast og wrap med salat, toast og wrap med vegansk salami- og pepperoni. De selger også bakst, vafler samt kanelboller til 15 SEK. Jeg spiste bare en kanelbolle. Den var innmari billig, men ganske tørr.

Variant 23 skal ha kudos for vegansk meny, men stedet er nok forbeholdt spesielt interesserte (les: folk som er tusen ganger hippere enn meg og/eller folk som er veldig interessert i kunst).


Adresse: Olivedalsgatan 23, Göteborg
Hjemmeside: Facebook
Telefon: ukjent
Åpningstider: 
Mandag - fredag: 12.00 - 19.00
Lørdag - søndag: 13.00 - 17.00

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar