søndag 4. november 2012

Restaurantanbefaling: En Deli Haga, Göteborg


Veganguide Göteborg, del 5. 

I Göteborgs utrolig koselige Haga-distrikt finner man den fabelaktige vegetarkaféen En Deli Haga. Kaféen er altså hel-vegetarisk, og det aller meste på menyen er vegansk. 

På En Deli Haga kan man velge mat fra en buffet, og jeg valgte litt av alt som var vegansk. Tallerkenen min ble fylt opp med kålsalat, kalde krydra soyastrimler (snålt og ikke særlig godt), hummus, linseboller, soltørka tomat, ratatouille, oliven og en svartbønnesalat. Jeg betalte 109 SEK for den store tallerkenen med retter fra buffeten, samt en liten sl med linsesuppe og økologisk surdeigsbrød, samt en kopp vegansk kakao. Bortsett fra de krydra soyastrimlene var alt jeg spiste kjempegodt! 
I tillegg til matrettene selger En Deli Haga sjokolade (blant annet Plamil og Moo Free, som begge er veganske), te i pose og i løsvekt, og annet som man kan ta med seg hjem. Ellers er det mulig å kjøpe veganske småkaker hos En Deli Haga. Jeg kjøpe likesågodt en av hver av de veganske småkakene, hoho. Gode var de! 
De ansatte på En Deli Haga er veldig trivelige, og hele stedet oser god stemning. Jeg besøkte kaféen to ganger i løpet av tre dager, og det var masse folk begge gangene. Haga-distriktet er en kjempefin del av Göteborg hvor kaféene ligger tett i tett. Like utenfor En Deli Haga er det bondens marked hver lørdag, hvor man kan kjøpe en rekke veganske og økologiske varer. 

Adresse: Haga Nygata 15, Göteborg
Hjemmeside: www.endelihaga.se
Telefon: + 46 031 711 57 95
Åpningstider:    
Mandag - fredag: 10.00 - 19.00
Lørdag - søndag: 10.00 - 17.00

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar