mandag 29. oktober 2012

Restaurantanbefaling: Old Corner, Göteborg


Veganguide Göteborg, del 1.

Den var den superfine svenske matbloggen Veganmat som ga meg idéen om å besøke pizzeriaen Old Corner i Göteborg. Da jeg var på ferie i sommer rakk jeg aldri innom Pizzeria Algarve i Malmö. Jeg skylder på at det ligger litt utenfor Malmö sentrum, men huhei, det betyr at jeg har enda en grunn til å reise tilbake til Malmö! I følge de svenske veganerne jeg stiftet bekjentskap med i løpet av ferien er Old Corner Göteborgs svar på Algarve. Old Corner ligger i Artillerigatan i Gamla Stan, og var et av de første svenske spisestedene ved egen veganmeny. Old Corner er altså, i motsetning til Sfizy Veg i Berlin, ikke en hel-vegansk pizzeria, men stedet er kjent i hele Sverige for sin veganmeny. I tillegg til uttallige pizzaer selger Old Corner veganburgere og flere pastaretter.

Med besøket fra Sfizy Veg friskt i minne gledet jeg jeg meg innmari til å besøke Old Corner. Da jeg besøkte pizzeriaen i den tyske hovedstaden valgte jeg å kjøre safe og spise en veldig basic pizza med tomatsaus, fersk basilikum, vegansk ost og balsamicoeddik. På Old Corner valgte jeg pizza Africana, som i utgangspunktet serveres med vegansk kylling, tomatsaus, veganost, banan, ananas, peanøtter og currysaus (needless to say, jeg droppa veggiskyllingen). Pizzaen var knallgod, og spesielt kombinasjonen av peanøtter, banan og currysaus falt i smak. Yum!  

Adresse: Artillerigatan 14, Gamla Stan, Göteborg
Hjemmeside: www.oldcorner.net
Telefon: + 46 031 841 700
Åpningstider: 
Mandag - torsdag: 11.00 - 01.00
Fredag: 11.00 - 02.00
Lørdag: 12.00 - 02.00
Søndag: 13.00 - 01.00


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar