søndag 14. oktober 2012

Restaurantanbefaling: Golden Temple Teehaus, Hamburg

Veganguide Hamburg, del 4. 

Like ved universitetet i Hamburg ligger fine, lille Golden Temple Teehaus. Tehuset oppfyller nok alle fordommene altetere har mot vegetarianere og veganere: her finnes både yoga, urtete, meditasjonskurs og middelaldrende damer i flagrende gevanter, haha. Men hvem sa at det trenger å være noe negativt? Golden Temple Teehaus er kjempekoselig, og menyen er hel-vegetarisk. Det aller meste på menyen er vegansk. Golde Temple Teehaus tilbyr uttallige tesorter, og en del varme retter og en rekke kaker, brownies og annet søtt. Så vidt jeg forstod er alt på menyen økologisk.

Jeg spiste en linsecurry med gulrøtter og poteter, servert med basmatiris. Til dessert spiste jeg en sjokolade- og mandelcookie. Cookien var litt tørr, men den var nydelig på smak. Maten på Golden Temple Teehaus ser utrolig innbydende ut, betjeninga var kjempekoselig, og prisnivået rimelig. Om du trenger en avvekslig fra Hamburgs pulserende byliv, så er Golden Temple Teehaus et fint sted å lade batteriene.

Adresse: Grindelallee 26, Hamburg
Hjemmeside: www.gt-teehaus.de
Telefon: (+49) 040 1816 4500
Åpningstider: 
Mandag - lørdag: 09.00 - 20.30
Søndag: 11.00 - 20.30

2 kommentarer:

  1. Så utrolig mange flotte restaurantanbefalinger du har! Nå vet jeg hvor jeg skal sjekke før jeg drar til Tyskland neste gang ihvertfall :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre, Jane! Jeg er temmelig germanofil, og Hamburg og Berlin er fantastiske byer for veganere.

      Slett