onsdag 24. oktober 2012

Restaurantanbefaling: Cascabel Madhus, København


Veganguide København, del 4. 

I løpet av tre uker på veien (eller skulle jeg kanskje si togskinnene) rundt om i Europa i sommer, spiste jeg uhorvelig mye god mat. Noen av de aller beste matopplevelsene hadde jeg på Viasko i Berlin og Kao's i Malmö (og issjappa Die Eisbande i Hamburg, haha!).

Danskene er ikke helt på nivå med svenskene når det gjelder veganmat, men det kommer seg stadig. Den danske veganbloggen Månebarnet har blant annet gjort sitt for å formidle grønnsaksglede til det danske folk. Jeg spiste mye god mat i løpet av dagene i Danmark, men var også litt uheldig. Besøket mitt på Cascabel Madhus/House of Cascabel var ikke direkte kjipt, men det var kanskje et av de minst vegan-vennlige stedene jeg besøkte i den danske hovedstaden (i farta husker jeg ikke hva som fikk meg til å tro at det å besøke Cascabel Madhus var en god idé, det kan ha vært HappyCow. Uansett var det min egen feil at jeg havna der.)

På Cascabel Madhus betaler man forholdsvis mye penger for lite mat. Man kan velge mellom en liten, middels eller stor tallerken på buffeten. Jeg betalte 103 DKK for en liten tallerken og en smoothie. Cascabel Madhus er ikke et vegetarisk spisested, og min erfaring var at det er viktig å påpeke hva som skiller en veganer fra en vegetarianer. Når man betaler for tallerkener i ulike størrelser kan man altså velge mat fra buffeten. Jeg valgte litt av alt som var vegansk. Den lille tallerkenen til 65 DKK inneholdt hummus, gulrotsalat, rødbeter, sopp og potetsalat. I tillegg drakk jeg en veldig syrlig, frisk og god smoothie med ananas, lime og mynte. Maten var helt ok (hummusen var god og rødbetene var spennende krydret), men servitøren fyllte ikke opp tallerkenen min da jeg bestilte maten. Porsjonene var bittesmå. Jeg måtte sikkert ha spist to store tallerkener for å bli mett (og jeg var innom for å spise lunsj, ikke middag).

Adresse: Store Kongensgade 80-82, København
Hjemmeside: www.tastedeli.eu / Facebook
Telefon: + 45 3393 7797 
Åpningstider: ukjent

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar