lørdag 8. september 2012

Restaurantanbefaling: Raw Food House, Malmö


Veganguide Malmö, del 8. 

En kjapp spasertur fra fantastiske Glassfabriken og Jalla Jalla finner du Raw Food House. Som navnet tilsier er dette et spisested som utelukkende serverer raw food. Hele menyen er laktosefri og glutenfri. Vær oppmerksom på at noen av kakene inneholder honning, ellers er menyen 100 % vegansk.

Raw Food House har en omfattende og fristende meny proppfull av næringsrik raw food. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg egentlig ikke spiser så mye raw food. Riktig nok har jeg vært på et (utrolig bra!) raw food-kurs i regi av Funky Fresh Foods, og jeg lager en del raw food innimellom. Men jeg er liksom ikke helt frelst. Uansett, da jeg var i Malmö i sommer fant jeg ut at jeg hadde lyst til å ta turen innom Raw Food House. Man kan jo ikke bare springe rundt i Malmö og spiste falafel på Jalla Jalla hele tiden, ho-ho. 

Lokalene til Raw Food House er veldig fine og lyse, og de har en ekstremt innbydende kakedisk. Her finner du terter, kaker og andre bakverk (i tillegg selger de is!). Om sommeren har de dessuten en koselig uteservering. Servicen er god og de ansatte er veldig effektive (ikke så rart kanskje, med tanke på at de ikke steker eller koker maten). Raw Food House er et fint sted å spise en frisk og ren frokost (frokostmenyen inneholder blant annet smoothies og ferskpresset juice). Lunsj- og middagsmenyen byr på mexicansk wraps, raw lasagne, raw veganske salater, pizzaer og supper.

Jeg spiste en indiskinspirert burger med kremete lime- og koriandersaus, og til desserten valgte jeg en mango cheese cake. Thumbs up til begge deler! Raw Food House var et av de dyreste spisestedene jeg besøkte i Malmö, jeg betalte 158 SEK for burger og kake. Men godt var det.


Adresse: Friisgatan 8, Malmö
Hjemmeside: www.rawfoodhouse.se
Telefon: + 46 (0) 40-129200
Åpningstider: 
Mandag - tirsdag: 10.00 - 17.00
Onsdag - fredag: 10.00 - 19.00
Lørdag - søndag: 11.00 - 16.00

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar