tirsdag 4. september 2012

Restaurantanbefaling: Jalla Jalla, Malmö

Veganguide Malmö, del 6. 

Okei, "restaurantanbefaling" er så misvisende som det er mulig å bli. Jalla Jalla er nemlig ingen restaurant, men derimot et jævlig kult gatekjøkken i Malmö. Spisestedet i Bergsgatan ligger i gangavstand til Folkets Park. Jalla Jalla burde være enkelt nok å få øye på: fasaden preges av en gigantisk gul og blå markise formet som det svenske flagget, ho-ho. Stedet er passelig shabby (men ikke mer shabby enn hva man kan forvente av et fast food-sted). Shabby er en hedersbetegnelse i Jalla Jalla's tilfelle: når jeg tenker tilbake på stedet bryter jeg ut i et stort smil. Jalla Jalla byr på utrolig god stemning, laid back atmosfære og kule ansatte. Og Malmös beste falafel!

Jalla Jalla har en peanøttburger som dessverre var utsolgt da jeg besøkte stedet, så valget falt på falafel med sesamsaus. I've had my share of falafels, for å si det slik, men av alle falaflene jeg har spist må Jalla Jalla's falafel være en av de beste. Menyen på Jalla Jalla inneholder flere vegan-vennlige alternativer enn falafel og peanøttburger. Her får man blant annet soyaburgere og soyakjøtt i ulik form.

Alle fra VeganMage til samtlige vegetarianerne og veganerne jeg traff i Malmö snakket veldig varmt om Jalla Jalla, og jeg hiver meg med i hyllesten: makan til fabelaktig sted! Hvis du vil ha billig, god vegansk junk food når som helst på døgnet, så er det bare å sette kursen mot Jalla Jalla. Du kommer til å bli tatt i mot med åpne armer.

Adresse: Bergsgatan 18, Malmö
Hjemmeside: Facebook
Telefon: ukjent 
Åpningstider: fra tidlig til sent

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar