torsdag 20. september 2012

Restaurantanbefaling: Café V, Berlin

Veganguide Berlin, del 9. 

I bydelen Kreuzberg ligger de vegetariske spisestedene tett, og Café V er visstnok ett av de mest renommerte. Café V er en hel-vegetarisk restaurant med mange veganske retter.

Spisekartet er allsidig og fristende. Blant forrettene kan man velge mellom ulike appetizers og salater (alle blir servert med hvitløksbrød - jeg spiste ikke forrett, og vet ikke om hvitløkssmøret er vegansk). De har to typer vegansk pizza på menyen. Café V har tre veganske hovedretter (fylt aubergine, indisk kikertpolenta og en seitancurry). Så vidt jeg kunne se hadde ikke Café V noen veganske desserter eller kaker. De selger ellers varm og kald drikke, og de har sjenkeløyve. Jeg spiste en vegansk hovedrett som ikke stod på menyen: wok med grønnsaker, sopp og tofu, servert med basmatiris og brød. Maten var ganske standard og bød ikke på noen overraskelser, men det var veldig godt, man får himla mye mat for pengene, og jeg ble mett lenge.

Adresse: Lausitzer platz 12, Kreuzberg, Berlin (tube: Görlitzer bahnhof)
Hjemmeside: ukjent
Telefon: ukjent
Åpningstider: 
Mandag - fredag: 09.00 - 01.00
Lørdag: 10.00 - 03.00
Ssøndag: 10.00 - 01.00 

NB! Café V tar bare cash.

2 kommentarer:

  1. Anbefalinger og tips om spisesteder og butikker kommer som skjønne perler på en snor! Og så mye spennende mat dah :D Dette liker jeg virkelig, så tusen takk for all info! <3

    SvarSlett